Je kop uitsteken boven de kudde… met vormgeving? | vorm360

Altijd je kop uitsteken boven de kudde ?
Jij bent geen kuddedier…  …en je durft uit je comfort-zone te stappen?

Met deze tekst en bijbehorende afbeelding maak ik op mijn homepage duidelijk waar ik voor sta.
Kijk ook eens naar deze commercial van Mercedes.

Natuurlijk wil je opvallen, natuurlijk wil je met jouw bedrijf de volle aandacht.

Maar hoe kun je nu met vormgeving je kop uitsteken en boven de rest van de kudde of je concurrenten staan?

De grote fout die meestal gemaakt wordt is dat je alles op één paard inzet:

– ik maak EEN advertentie die lekker goed opvalt
– ik maak die verpakking deze ene keer eens met een opvallend luxe afwerking
– ik maak gewoon een beregoeie commercial (zoals Mercedes?)

Het probleem is dat op deze manier enkele schoten met hagel gelost worden in de hoop de je toch iemand of iets zal raken. Het is echter de kunst om je breed te oriënteren en de focus op je doel te houden. Dat betekent dat je je geld op meerdere paarden moet zetten ofwel een aaneenschakeling van meerdere media moet gebruiken. En juist die ketting van alle schakels bij elkaar zorgt ervoor dat je stevig met kop én schouder boven die kudde kan uitsteken.

Dat doet Mercedes ook in haar commercial: het product (een auto) staat in de kudde, maar bijzonderheden en het gevoel (A-, B-, C-klasse) wordt via andere media ondersteund.

Een gevoel meegeven of vorm geven?

Ik vind deze commercial een goede verbeelding van het gevoel dat dit automerk aan haar klanten wil geven. Het gevoel dat ik jou (of de klanten van jou) ook wil geven. Het gevoel dat in verschillende media perfect op elkaar aansluit.

Kijk nu nog eens een keer naar het filmpje.

Wil jij ook je kop uitsteken? Durf jij je kop uit te steken door je reactie hieronder in het commentaarveld te geven?